Wednesday, August 31, 2011

Kasut tumit tinggi,

aku rasa pelik sikit sebab..


hari tu aku pergi beli kasut, biasalah nak raya. Tipikal.
Dalam aku tengah raba-raba Marie Claire,
ada satu awek ni berdiri sebelah tengok kasut ladies yg ada tumit sikit je.


Lepas tu dia try, okaylah theres no big deal. Kedai kasut pun.
Bila dia tunjuk dekat mak dia, aku dengar.
Eh tingginya. Lepas tu cepat-cepat dia letak balik.


Benda ni buat aku fikir sampai aku pergi bayar wedges 5inci aku tadi tu.
Tak, aku bukan nak kritik.
Aku cuma nak tahu, 
apa-yang-berada-dalam-fikiran-orangramai-bila fasal-kasut-tumit-tinggi.


Ada separuh awek tak suka high heels, sebab malu.
Ada yang dah set awal-awal tumit tinggi ni tak sesuai gila untuk dia.
Tapi aku rasa, benda tu common la.
Perempuan dan benda yang mereka suka.


Oh, boleh jawabkan persoalan aku tak???